Menu
Indkøbskurv 0

Handelsbetingelser

GrebOutlet er en dansk virksomhed, CVR. 36495049, Hejrevang 4, 3450 Allerød. Du kan kontakte GrebOutlet på telefon: 22504185 eller på mail@greboutlet.dk

GrebOutlet tilbyder et stort udvalg af kvalitetsgreb og -affaldssystemer - direkte fra importøren. Ved handel på GrebOutlet accepterer du nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler hos os.

E-mærket

GrebOutlet er en e-mærket netbutik. Det er din sikkerhed for at GrebOutlet lever op til gældende dansk lov samt en række forbrugerbeskyttende krav. Når du har handlet på en e-mærket netbutik er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere her: www.e-maerket.dk

Bestilling og betaling

Når du har valgt de varer, du ønsker ved at placere dem i ”indkøbskurven”, klikker du på ”til kassen”. Her vil du blive bedt om at udfylde dine personlige informationer såsom navn, adresse og betalingsform og vælge leveringsform. Herefter vil du modtage en ordrebekræftelse på mail med dit ordrenr. samt dit personlige GLS-pakkenummer, som du altid kan spore. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til du bekræfter dit køb ved klik på ”Fuldfør ordren”.

Hvis du har spørgsmål eller ønsker personlig vejledning, er du velkommen til at kontakte os på mail@greboutlet.dk eller telefon 22504185.

14 dages fortrydelsesret

GrebOutlet yder 14 dages fuld returret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ønsker du at returnere en vare, kontakt os på mail@greboutlet.dk eller telefon 22504185 og oplys dit ordrenr. Herefter sender vi dig en GLS returlabel. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Vi anbefaler, at denne returlabel benyttes ved returnering, da pakken herved kan spores og der derfor aldrig vil kunne opstå tvivl om, hvorvidt varen er kommet frem til os. Bemærk! Vi modtager ikke pakker der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto.

Fortryder du et køb, skal du selv betale udgiften ved returnering. Benytter du vores returlabel koster dette kr. 69,-.

Du bør ved tilbagelevering selv sørge for at varerne er forsvarligt pakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor også kvittering fra speditør samt evt. track and trace-nummer. Vær opmærksom på at f.eks. greb let kan ridse hinanden under transport, og det derfor er vigtigt at poserne/emballagen ikke er åbne. Ved returnering af et affaldssystem, skal du benytte den ekstra kasse til at beskytte dette under transporten.

Når vi har modtaget pakken og godkendt returneringen, refunderer vi hurtigst muligt købsbeløbet, minus returfragten på kr. 69,- til din konto, i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens §21 stk. 3 og 4. Refundering vil ske hurtigst muligt og senest 14 dage efter du har fortrudt dit køb. For at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort, tilbagebetaler vi udelukkende til det kreditkort, med hvilket varerne er købt. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den og den i denne dokumentation står som leveret til GrebOutlet. 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Reklamation - hvis der er fejl på varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en varen ombyttet, pengene retur eller evt. afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du har jvf. loven 24 mdrs. reklamationsret.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Vi anbefaler at du benytter vores returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Varen sendes til:  GrebOutlet, Hejrevang 4, 3450 Allerød. (Dette står allerede fortrykt på den returlabel du modtager fra os) Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan reklamere ved at kontakte os på mail@greboutlet.dk eller telefon 22504185 og oplyse dit ordrenr.

Betaling

Du kan betale med Visa/Dankort, Eurocard/Mastercard og MobilePay. Beløbet bliver trukket på din konto, når varerne afsendes fra vores lager. Alle priserne hos GrebOutlet er angivet i DKK og er inklusiv 25 % moms.

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: navn, adresse, telefonnr., mailadresse. Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos GrebOutlet og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os på mail@greboutlet.dk, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte mail@greboutlet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
http://nævneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal online på følgende link: http://ec.europa.eu/odr


Dette dokument er senest opdateret 2020-02-17